Jdi na obsah Jdi na menu

Test hydroplánu Petra Hrnčiříka.

24. 8. 2015
Ahojte,

Tak další zpráva z vodních modelů. Včera jsem měl tři akce. Zakoupil jsem regulátor Dsys MDE 90 amp. Do mé lodě K203. Tak jsem to potřeboval vyzkoušet. Zatím na šetičlánek Nicd, ale umí to i Li-pol, tak budu informovat.

Další akce byl nový torpédový šlun PT-109 pro mého mladého. Motor je "400", regec z čínské kopie easystara. Délka lodě je 55 cm, šířka 13 cm. Je to celkem maličké. Zkoušel jsem to se šetičlánkem Nimh 2400. Jede perfektně, potichu. Odstřikové lišty( děkuji Jimbovi a Mariánovi) fungují bezvadně a rychlost je skvělá. Tepa s tím jezdil snad 40 minut s drobnými přistáními. (na půl plynu.) Má to skvělé vlastnosti, krásně se to překlápí. A hlavně, v lodi je sucho:o))) Dokonce to má suchou i příď.

No a na závěr , byť to byl první test včerejšího podvečera. Muj první hydroplán. Položil jsem to na vodu. Plováky se docela potopily, ale bylo to krásně vyvážené. Kormidlo jsem tam zatím neměl, řekl jsem si, že to jen tak zkusím a pak to dodělám. Foukal mírný protivítr, tak 2- 3 m/s.

Při malé rychlost se tvoří před plováky vlna, při vyšší jde do vrtule, což dramaticky sníží výkon a vytvoří typický hluk vodní tříště. Takže jsem udělal jednu pojížděcí zkoušku, s efektem nyní popsaným. Pak jsem zjistil, proč se dává kormidlo. Díky směrovce se to stále ustřeďuje proti větru. Tj, vrátit se po větru k molu je problém. Musí se přidat plyn, ofouknout směrovku a pak to jde.. Vrátil jsem se tedy a udělal pojíždění znovu. Zhruba po 5 metrech (plně přitažená výškovka -vynoření špiček plováků) to naráz přešlo do krásného výkluzu a po necelé sekundě to vzlétlo. Což jsem vlastně ani nechtěl... Vypadalo tu úžasně uděl jsem s tím osmičku v plovině Šterkáču a... naráz  tak ve 30 metrech je to bez plynu. Měl jsem ale pocit že to jde nějak ovládat. Z poměrně ostré levé sestupné zatáčky se to pod 30 stupni zapíchlo do vody. Gejzír..a zůstalo to stát na plovácích. Zkouším plyn a nic. Tak šup do plavek a do poloviny štěrkáče pro model. Pomalu mi začla svítat příčina. Vrtule nasála vodu do motoru a regulátoru, proto ten výpadek. Došlo k tomu až po nějaké době letu, kdy proud vzduchu vrtule dotlačil vodu tam , kam něměla jít.
Závěr: musím přidělat odstřikové lišty na plováky, ucpat přívod vzduchu spodem do modelu, a na elektroniku dát něco jako větrné štítky - budou chránit před náporem kapek zepředu. No , ještě uvidím, jestli to po koupeli bude fungovat. To až příští týden.

 

 Dnes jedu s loďkami na Nové mlýny.     Petr.

 


A jinak, v Otrokovicích na štěrkáči je krásně teplá voda :o))

ls4kplzu2klzcmetg9yxyyz9u8zpy47ewnzzq67u4jfhlml8ijqpjwfucx6nyjcqkgwjnpy.jpgimg_3663.jpgvssjcrfc79pdxj53q67flxyhhsg1hvragy5kyit4wsb9geaxyu53qss-ryc3sjmmclbfmpw.jpgvr4jcarfgunf0aqd_wp-rt1a_cuv7ti6r9cbzcw0hqcpoyu-kzgwwop5ziowbdgpk5hkm50.jpgiuhhcys7_omv8j9tjb1-rt1a_ctlsofijy5_0e_wmjpni5p4kzgwwop5ziowbdgpk5hkm50.jpga9gjcren7ca0zioc7q5-rt1a_cvahrkss492ioolt0lrq62xkzgwwop5ziowbdgpk5hkm50.jpg

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Jiří - Hydroplán

24. 8. 2015 14:52

Dva v jednom koupaní s lítáním, příjemné , při nižší venkovní teplotě to už tak teplé nebude.....I loďičky mají své kouzlo.